W listopadzie 2013 roku doradcy WODR po raz kolejny przeprowadzili monitoring gospodarstw agroturystycznych, czyli tzw. „liczenie” gospodarstw agroturystycznych, działających w naszym województwie. Podsumowanie danych wykazało, że w 2013 roku na obszarze Wielkopolski działało 727 gospodarstw agroturystycznych, co stanowi 8970 miejsc noclegowych. Dla porównania w roku 2012 zanotowano 693 gospodarstwa i 8271 miejsc noclegowych. Może cieszyć wzrastająca liczba gospodarstw agroturystycznych, bo świadczy o rozwoju wielkopolskiej agroturystyki i celowości pracy doradczej prowadzonej w tym zakresie. W 2013 roku powstało 41 nowych gospodarstw. Czynnikiem znacznie ułatwiającym powstawanie nowych gospodarstw agroturystycznych była dostępność środków unijnych na ten cel z osi III PROW 2007-2013. Brak…
Prosumeryzm to stosunkowo nowy trend rynkowy, który wymaga gruntownej zmiany sposobów komunikowania się producentów z potencjalnymi klientami - usługobiorcami. Zgodnie z definicją - prosumeryzm określany jest jako aktywny udział klientów, także potencjalnych, w tworzeniu oferty firmy, za pomocą instrumentów udostępnionych przez producenta. Obecnie klient zmienia się w prosumenta. Prosument to proaktywny konsument, czyli osoba, która dzięki dostępowi do technologii i informacji jest bardziej niż przeciętnie zaangażowana w to, co dzieje się wokół: w sklepie, w polityce, także w turystyce – i w każdej dziedzinie życia, która ją interesuje. Prosumenci stanowią grono liderów, kreatorów opinii na różne tematy. Współczesny szybki rozkwit…
Nie ulega wątpliwości, że świadczenie usług agroturystycznych, podobnie jak każdą działalność gospodarczą, należy promować w sposób ciągły i zaplanowany. Promocja i reklama zawsze związana jest z kosztami, które planując trzeba dobrze przemyśleć. Niestety, aby osiągać zadowalające dochody z agroturystyki nie wystarczy tylko rekomendacja (polecenie) przez zadowolonych klientów, zwłaszcza na początku prowadzenia działalności. Dzisiaj wszyscy wiemy jakim potężnym źródłem informacji jest internet. Według danych z 2009 roku w Polsce mamy ok. 17 mln internautów w wieku powyżej 15 lat i przybywa ich ok. 9 % rocznie. Możemy bez obaw założyć, że wszystkie te osoby poszukują informacji o możliwości spędzania wolnego czasu…
Specjalizacja w agroturystyce staje się coraz bardziej pożądana. W innych sektorach rynku turystycznego segmentacja jest stosowana powszechnie. W polskiej agroturystyce jest w fazie wstępnej. Wynika to głównie z tego, że pozornie wydaje się iż mniej ryzykowna jest strategia oferowania takiego samego produktu dla wszystkich klientów.